Reivindicam la peatonalització del centre i un canvi en el model de mobilitat

13/05/2019

La formació municipalista i rupturista ha realitzat una acció simbòlica amb un tall del trànsit al carrer Sant Miquel, reivindicant la peatonalització del centre i un canvi en el model de mobilitat.

Palma, 13 de maig de 2019.- Avui dilluns 13 de maig, la Crida per Palma ha realitzat una acció simbòlica consistent en tallar l’accés dels cotxes al carrer Sant Miquel, a la cruïlla amb Avingudes. D’aquesta forma, la candidatura ha reivindicat fer de tot el centre històric de la ciutat una zona per a vianants, incloent-hi tot el casc urbà dins les Avingudes. En paraules de Manel Domènech, cap de llista de la formació “Pretenem un gir de 180º graus en el model de mobilitat de Palma, i això passa necessàriament per la peatonalització de tota la zona urbana a l’interior d’Avingudes. Potenciant l’accessibilitat del transport públic i les bicicletes”.

La candidatura municipalista, que es presenta a l’Ajuntament de Palma, ha realitzat l’acció per mostrar que hi ha alternatives al model de mobilitat actual que té a la ciutat desbordada amb les retencions i la quantitat de cotxes, sobretot en els mesos d’estiu. La número 2, Laura Dorado ha explicat “La mobilitat ha estat fins ara la gran assignatura pendent a Palma, el pacte d’esquerres l’ha suspès per manca de voluntat política per canviar el model. Fer política posant la vida de les persones al centre significa apostar per un nou model de mobilitat, contemplant tots els trajectes que fan les persones a ciutat i generar un espai urbà lliure de la brutal congestió dels nostres carrers.”

La Crida per Palma, que es presenta per primer cop a les eleccions municipals, considera que el canvi de model ha de realitzar-se a partir de la màxima de ‘més transport públic i menys vehicles privats’. Una aposta ferma pel servei públic de transport que, com ha dit Dorado, passa per “fer polítiques per fer del transport públic el sistema de transport majoritari per a les persones, tendint a incrementar el servei i a la seva gratuïtat. Però alhora fomentar també els transports personals alternatius al cotxe, com les bicicletes”.

Més enllà de la peatonalització del centre (i d’altres eixos com el de Nuredduna – Pere Garau, o barris com Santa Catalina), la Crida per Palma proposa entre altres mesures: impulsar la creació d’aparcaments a la perifèria, ben connectats amb el centre amb transport públic; implantar un peatge de congestió a determinats vehicles, invertint la recaptació en la millora del servei de transport públic; o reforçar el servei de BiciPalma i ampliar la xarxa de carrils bici. “Són propostes de senzilla aplicació que mostren la nostra voluntat de recuperar Palma per a la gent. Hi ha molta feina a fer, però amb la nostra entrada a l’Ajuntament deixarem de banda el model de ciutat aparador i farem de Palma una ciutat per a totes les persones que l’habiten”.

© 2019 Marc Ramonell. Tots els drets reservats.